مهدی ستیزان، از چه روشهایی برای مبارزه با اندیشه مهدویت استفاده می کنند؟

 
روش های مبارزه ی مهدی ستیزان:
1) انکار مهدویّت: منظور از انکار مقوله‌ی مهدویّت و انتظار، این است که آن را مبحثی وارداتی و برگرفته از دیگران و پیامد نا بسامانی‌ها و مشکلات معرفی کنند. بسیاری از دایرة المعارف‌ها که بایستی مرجعی قابل اعتماد در موضوعات متفاوت باشد، گویی رسالت خود را فراموش کرده و اهداف دیگری دنبال می‌کنند. مثلاً در دایرة المعارف بریتانیکا، در واژه‌ی مهدی و اسلام و زرتشت آمده : «اسلام، دینی نیست که در آن ظهوری انتظار برود و جایی برای مسیح نجات‌بخش در آن وجود ندارد و این همه، به طور تدریجی و شاید تحت تأثیر مسیحیّت مطرح گردیده . قرآن، اشاره‌ای به آن ندارد. به هیچ حدیث ـ گفته‌ی منسوب به پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) ـ قابل اعتمادی نیز درباره‌ی مهدی (علیه السلام ( نمی‌توان استناد کرد. و به نظر می‌رسد که عقیده به مهدی(علیه السلام) در دوره‌های اغتشاش و عدم امنیت مذهبی، بر تحولات سیاسیِ اوایل اسلام (قرن‌های 7و 8 میلادی) رواج یافته باشد.» (مجلّه‌ی موعود، ش 19، صص 26- 28 ).
2) تحریف: معنای تحریف در کلام مقام معظم رهبری به روشنی بیان شده است: «مطالبی که اگر به حقیقت آن‌ها توجه کنیم، تبدیل به یک موتور حرکت دهنده‌ی جامعه‌ی اسلامی می‌شود، وقتی دشمن روی آن کار کرد، آن را خراب و معنای آن را عوض کرده و در ذهن ما به صورت دیگری جا می‌اندازد، همین موتور متحرک، به یک داروی مخرب و خواب‌آور تبدیل می‌شود.»(مقام معظم رهبری، فصل‌نامه‌ی انتظار، ش 2، ص 323 ( .
تبدیل موضوع انتظار امام مهدی (علیه السلام) که آثار و پیامدهای بسیار شگرف و معجزه‌آسا و مثبتی دارد، به انتظار منفی و تلخ و ناگوار و این نگرش به انتظار که امر به معروف و نهی از منکر نکردن و سر در جیب خود فرو بردن و هیچ تکلیفی در مقابل دیگران و جامعه برای خود قائل نبودن و یا حتی امر به معروف و نهی از منکر را مخالف انتظار قلمداد کردن و حتی، وظیفه‌ی منتظر را دامن زدن به فساد و تباهی‌ها دانستن و هر گونه قیام و حرکتی را قبل از ظهور حضرت باطل و مخالف دوران انتظار گفتن، دستاوردهایی است که برگرفته از غرض‌ورزی‌های سیاسی دشمنان است . آری، به دنبال چنین تحریف‌هایی، افرادی چون ابن تیمیّه، در گذشته و افرادی مانند دونالدسن، شریعت سنگلجی، کسروی و بالأخره سلمان رشدی و احمد الکاتب و ... و جریانات و افرادی دیگر که به هر بهانه، به دین و شیعه می‌تازند و آن را مورد تردید قرار داده و در آن ایجاد شبهه می‌کنند، مورد حمایت جدی دشمن قرار گرفته و نظرشان علمی قلمداد می‌شود . به عنوان مثال ابن تیمیّه گوید: «انتظار، در زمان غیبت امام عصر (علیه السلام)، ضعف و سستی در امور و بی‌تفاوتی در برابر مفاسد اجتماعی و همه چیز را به امید آینده واگذار کردن و اصلاح امور را به عهده‌ی امام زمان (علیه السلام ) گذاردن است.»( به نقل از فصل‌نامه‌ی انتظار، ش 5، ص 275 )
3) تخریب: شگرد دیگر دشمن، حمله‌ای ناجوانمردانه با ژست‌های علمی و هنری در مقابل فرهنگ مهدوی است. دشمن هدف‌های کوتاه مدت و طولانی مدت زیادی دارد :1- نیرو سازی با استفاده از خطرناک جلوه دادن جریان مهدویّت؛ 2 ایجاد شک و تردید و تنفّر در افراد به ویژه معتقدان به مهدویّت؛ 3- برنامه‌ریزی برای نسل آینده برای ایجاد تنفر نسبت به فرهنگ مهدوی .
به عنوان مثال فیلم «پیش‌گویی‌های نوسترا داموس» یا «مردی که آینده را دید»، نمونه‌ای است که هر سه هدف، و بیشتر دو هدف نخست را دنبال می‌کند. در این فیلم که توسط کمپانی صد در صد صهیونیستی«گلدن مایر» ساخته شده است، با تحریف و برداشت خاصی از پیش‌گویی‌های نوسترا داموس که در قالب اشعاری رمزآمیز بیان شده است، چهره‌ی امام زمان (علیه السلام) را چهره‌ای بسیار خشن و بسیار مخرّب و وحشتناک معرفی، و پیامد حضور ایشان را جنگ‌ها؛ جنایت‌ها و ناامنی‌ها قلمداد کرده است(فصل‌نامه‌ی انتظار، ش 5، صص 276- 2945). فیلم پیش‌گویی‌های نوسترا داموس، نمونه‌ی کوچکی است از صدها فیلم و سریال که هالیوودها عهده‌دار ساخت و پخش هنرمندانه‌ی آن هستند تا حقیقت را به گونه‌ای که خود می‌خواهند تفسیر کنند و آینده را آن چنان که با امیالشان سازگار است، تغییر دهند . و اما نمونه‌ی دیگر بازی کامپیوتری «جهنم خلیج فارس» معروف به «یا مهدی» است. این بازی، عهده‌دار هدف سوم است، یعنی برنامه‌ریزی برای نسل آینده و ایجاد تنفر در میان آنان، بدین صورت که کودک، به جای قهرمان بازی که فردی است آمریکایی، قرار می‌گیرد و با کشتن مسلمانان که با صدای نفرت‌آوری «الله اکبر» و «یا مهدی» می‌گویند، امتیاز به دست آورده و در نهایت، به مراحل بالاتری می‌رود و در غیر این صورت، با غفلت از آنان کشته شده و امتیاز را از دست داده و یا از بازی اخراج می‌گردد. بنابراین کودک، چنان شرطی می‌شود که با شنیدن «الله اکبر» و «یا مهدی» تیراندازی می‌کند و ... بالأخره در روح او، بذر نفرت از این دو واژه کاشته می‌شود تا روزی استکبار بتواند از محصول آن فایده برد. (فصل‌نامه‌ی انتظار، ش 5، مهدی انکاری و انتظار ستیزی، محمد صابر جعفری).
4) جایگزین‌سازی: حربه‌ی چهارم دشمن، شخصیت‌پردازی و مدّعی‌سازی و حمایت از مدّعیان و فرقه‌هاست. ساختن شخصیت‌هایی مانند سید علی محمّد باب، حسینعلی بهاء و سید محمّد نوربخشی در ایران، میرزا غلام احمد قادیانی در پاکستان و سید محمّد جونیوری در هند و ...   از نمونه های مقابله‌ی دشمن از طریق جایگزینی است .
-منبع: سایت مرکز مجازی مهدویت: www.mahdi313.com
/ 0 نظر / 20 بازدید